4 Kasım 2013 Pazartesi

112 Çağrı Merkezi Hakkında

112 çağrı merkezinde bakanlıkların yetki krizi

112 Acil Çağrı ve Kriz Emir Merkezi’nin sevk ve idaresi için İçişleri ile Sağlık bakanlıkları arasında mutabakata varılamadı.

Şehirdeki bütün çağrı emir merkezlerini tek çatı altında toplamak emeliyle finansmanının bir bölümü İl Özel İdaresi tarafından karşılanan merkez, aralık ayı nihayetinde bitirecek. OrhaniyeSemti’nde yapımı devam eden ve takriben 2 milyon liraya mal olan merkezde 112, 110, 177, 156, 155 gibi acil komuta merkezlerinin tamamının toplanması amaçlanıyor.

Antalya’da hizmete sunulan 112 Acil Çağrı Merkezi’nin hemen peşinden Muğla’da da yapılması için karar alınmıştı. İçişleri Bakanlığı tarafından 2007 seneninde 100 bin, 2008'de 600 bin, 2011'de 750 bin olmak üzere toplam 1 milyon 450 bin lira ödenek gönderilmişti. İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği tarafından da geçmiş senelerde ayrılanlarla İçişleri Bakanlığı’nın gönderdiği ödenek birleştirilip 14 Nisan 2013 tarihinde ihale yapılmıştı. 26 Haziran’da yeri teslim edilen merkezin 180 iş gününde, aralık ayı sonunda bitireceği kaydedildi. Bitirmesinin ardından merkezin sevk ve idaresinin kimde olması gerektiği ile ilgili İçişleri ile Sağlık bakanlıkları arasında ihtilaf yaşandı kaydedildi.

İl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin, Muğla’da çağrıların yaklaşık yüzde 90'ını sağlık yardımı isteklerinin oluşturduğunu belirterek, “Komuta merkezinin idarenine talip olduk ancak İçişleri Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında şu ana kadar bir uzlaşma sağlanamadı. Sağlık Bakanlığı Müsteşarlığı’ndan, ikinci bir buyruğa kadar 112 Acil Yardım servis merkezinin bu merkeze taşınmaması istikametinde direktif verildi.” diye konuştu.
Sağlık personelleri ayrıca yetersiz kalabilmektedir bu acil çağrılar için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder